farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Går som på tomgång

Kategori: Allmänt

Det känns just nu som om jag går på tomgång, lätt rastlös och vet inte vad jag ska göra. Kanske måla något? Staffliet står där och stirrar på mig, gitarren står i ett annat hörn å drar, nu stämde svågern den sist han var här så nu låter det säkert bättre än sist jag försökte dra en låt. Eller sticka något? två lådor och en korg fulla med garnnystan bara väntar på att bli använda.
 
Trädgården har ju nu fått sin vinterskrud. Rosorna är kupade och täckta med granris. En blomlåda är kvar på bron med ljung och prydnadskål som ska förgylla nu i vinter. Fågelbordet är på plats och blåmes, talgoxe, trädkrypare och nötskrikan och en och annan skata förser sig nu när det börjar gå under nollan. Allt går lite segare när det blir kortare dagar och kallare temperaturer. Men snart vänder det! Om en och en halv månad 😃
Kommentera inlägget här: