farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Höstdeppig?

Kategori: Tankar och funderingar

Har haft en härlig sommar med sol å värme, bad och träffat släkt och vänner. I perioder har det varit intensivt och tagit på mina krafter så att jag blivit sängliggande några dagar. Det är de perioderna som gör mig så besviken och låg, nedstämd. 
Eftersom situationen är som den är bestämde vi oss för att semestra hemma och ha vänner å bekanta på besök, istället för att vi skulle åka till dem. Det har varit otroligt trevligt och jag har många trevliga minnen att se tillbaka på. 
Jag hade hoppats på att må bättre än jag nu gör. Vara lite piggare i allafall. Jag är trött hela dan, går i en dimma, känner mig darrig och svag. Trotsar jag och gör något ändå som T ex rensa lite i rabatten, dammsuga, lyssna på musik så kommer huvudvärken och värken i kroppen. Inga tabletter hjälper mot den värken. 
Igår skulle jag till psykologen på eftermiddagen, så jag sov till kl 11:30, åt framför TV:n, knappt med ljudet på, sen duscha jag å klädde mig, gick å la mig igen tills jag skulle åka. Efter mötet där så gick jag in på ICA och handlade lite.. Sen är mina krafter slut, gråtfärdig och trött lägger jag mig framför TV:n och försöker hitta något att se på som inte är för ansträngande, känslomässigt.
 
Försöker gilla läget och tänka att det kommer bättre dar, men det är jobbigt när det inte blivit bättre än så här på ett och ett halvt år!!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-08-23 | 08:02:47

    Men vad jobbigt. Kram Many❤️

Kommentera inlägget här: