farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Beroende

Kategori: Allmänt

Jag har blivit beroende av att ha vaser med blommor i. Just nu har jag två vaser med tulpaner. Det hela började förra vårvintern. Jag köpte en blombukett på Blomsterlandet och den stod i 2 veckor utan att vissna!! Jag trodde inte det var sant, så jag köpte en ny bukett när den gamla till slut vissnat och den stod också vacker och grann längre än jag normalt brukar klara av att sköta en bukett. Så den här vintern har det börjat igen. Blir så glad av att se dem, en del doftar underbart också. Faktiskt är inte katterna överdrivet intresserad av dem heller, ibland händer det att en tulpan blivit fransig i kanterna, men inte särskilt ofta ändå. Kan bero på att katterna får kattgräs serverat, kanske.
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-02-16 | 11:54:49

    Får man aldrig nog av, man vill ju äta dem!/Many

    Svar: Det blir ju vår direkt liksom, om man kisar och lägger huvet' på sne' ;-)
    Farfars toppsnäcka

Kommentera inlägget här: