farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Lovikkavantar

Kategori: Handarbete

Har testat att sticka mig ett par Lovikkavantar. Garnet köpte jag ifjol när Coop hade erbjudande på Lovikka. Jag gjorde nästan klart en vante på en gång, sen så blev det ett uppehåll, men nu så gjorde jag klar den och sen gjorde jag två vantar till. Så om ni känner någon trehänt person har jag 3 vantar!! Problemet, när jag inte gör färdigt på en gång, är att då stickar jag olika hårt och så blir det olika storlek på vantar eller sockar. På nedre bilden har jag "borstat" vantarna. (Mönstret har jag hittat på nätet på bloggen Häxans stickor http://haxansstickor.blogspot.se/2014/02/monster-pa-lovikkavantar.html )
 
Kommentera inlägget här: