farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Försöker handarbeta lite

Kategori: Handarbete

Det är så givande att få sticka eller virka eller pyssla med något. Men mina händer och min hjärna är inte alltid så samarbetsvilliga. 
För nåt år sedan fann jag en virkbeskrivning till en sjal och nu försöker jag göra en. Det kommer ta tid men jag har ingen ”deadline” som tur är ☺️
 
 
 
 
Eftersom jag har lite lättare för å sticka har jag nu börjat sticka ett par torgvantar som jag tänkt ha på mig när handlederna värker. Den vänstra är redan färdig 😃
 
 
(Båda beskrivningarna finns på Järbo garn mönstret är 91121 Stella http://www.jarbo.se/beskrivningar/?artnr=91121&btn1=Sök&lang=s )
Kommentera inlägget här: