farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Det kommer ta tid att smälta...

Kategori: ME/CFS

...det jag upplevde på Stora Sköndals ME-mottagning. Jag gjorde en arbetsförmågeutredning med fysioterapeut och arbetsterapeut. Jag gjorde både fysiska och psykiska tester. Jag själv är chockad över hur tufft det var och hur dåligt jag mår nu efteråt. Personalen är underbar på Stora Sköndal och gjorde verkligen sitt bästa för mig under omständigheterna. 

Jag hade blivit förvarnad om konsekvenserna av min läkare på ME-mottagningen men på nåt sätt tänkte jag ändå att det är nog inte så illa! Nä, det var värre!!

Nu kan jag inte gå normalt, jag tar små steg och blir trött bara av att röra mig inomhus på våra dryga 70 kvm. Rullstolen är nu ett måste när jag lämnar hemmet och någon måste skjutsa mig i den för jag är så svag i händerna och armarna att jag omöjligt kan skjuta på hjulen själv.

Hela kroppen värker och koncentrationen sviktar oftare och snabbare nu.

Det som är mest skrämmande är att ingen kan garantera att jag kommer tillbaka till hur det var innan. Ingen kan ge ett tidsperspektiv på hur lång tid det tar för min kropp att återhämta sig, om den alls gör det.

Men återigen så finns det de som har det värre och jag vet att jag inte är ensam. Även om det är en klen tröst, så går livet vidare och jag tänker kämpa på. 🤗💗

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-10-29 | 09:02:21

    Så jobbigt med en så omfattande försämring, har själv blivit sämre av ökade krav och utredningar. För mig har de startat skov, tillfällig försämring. Det brukar sitta i 3-6 månader😔 För att långsamt återgå till normal läget. Samtidigt har varje kraftig försämring inneburit en försämring av normalläget....., Man önskar att myndigheter & FK skall förstå vad de igenteligen kräver av oss ME sjuka, och till viket pris❤️

    Var nu extra rädd om dig! Så tror jag att du sakta sakta kommer hitta tillbaka till lite mer energi!
    Kram Lisali💞

    Svar: Tack för dina uppmuntrande ord 💗Kram Erika 🌸❤️
    Farfars toppsnäcka

  • Anonym säger:
    2017-10-29 | 19:47:54

    Men så tråkigt att läsa detta! Hoppas det vänder snart❤️Marianne

    Svar: Jag hoppas också det 💗
    Farfars toppsnäcka

  • Linda säger:
    2017-11-02 | 18:13:51

    Men älskade vän, så de misshandlar dig! 😢 Tänk att det inte ska räcka med att man berättar hur man mår och sedan blir trodd! Ditt inlägg här på bloggen om hur du gör när du ska laga mat/tvätta håret/sköta tvätten borde ju vara nog för att övertyga vem som helst, tycker man. Det hörs ju när man läser att det är självupplevt och inte något någon hittat på!
    Nej, då ska man utsättas för tester som nästan har ihjäl en på kuppen och som det tar flera månader att hämta sig efter, bara för att övertyga någon pappersvändare på Försäkringskassan om att man verkligen är sjuk! Det är horribelt!
    Tack och lov att vi slipper den här ruttna ordningen snart. Håll ut, raring! 💕🌸💕

    Svar: Detsamma vet att du också kämpar. Tillsammans blir vi starka ❤️🌺❤️
    Farfars toppsnäcka

Kommentera inlägget här: