farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Klematisen kämpar på

Kategori: Trädgård

Jag har två klematiser (heter det så när de är flera?) Den ena blommar sent varje höst och den andra har inte blommat på två år!! Förutsättningarna är väl kanske inte de bästa för dem, antar jag. Så nu funderar maken och jag på att försöka hjälpa den som inte blommat på två år genom att ge den en form av stege att slingra sig i och att ge den lite mer sol, genom att gallra ur thujan som den växer bredvid. Sen behöver de vattnas tidigare på våren, misstänker jag. Hoppas jag kommer ihåg det nästa vår och att vi då får njuta av två blommande klematiser (känns fortfarande fel i plural 🤔) 
 
 
 
Kommentera inlägget här: