farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

En tuff vinter för viltet

Kategori: Trädgård

 Jag är så tacksam att vi bor nära naturen. I år har vi fått se älgar och rådjur på nära håll, vilket jag uppskattar enormt. 
Tyvärr är bildernas kvalitet inte den bästa men ville ändå dela med mig av dem.
 
Det här är den första bilden jag tog av en älgko och hennes kalv. Ser ni dem? 
 
Någon dag senare var de här i dagsljus, men då på andra sidan ån. 
 
Rådjuren har gjort en rejäl stig över ån fram till våra fågelbord. Vi slänger ut äppelskal, potatisskal m.m som de uppskattar. För drygt en månad sedan köpte vi ett speciellt foder åt dem som vi serverar i hinkar vid åkanten. 
 
Nu uppehåller sig en annan älgko med två kalvar här och härom morgonen var de uppe på vår gård och beskar träden. 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: