farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Äntligen har det vänt

Kategori: Allmänt

Nu blir dagarna längre och ljusare igen. Riktig vinter med snö och kyla har vi också fått nu. För nån vecka sedan hade vi klar nyis på lillån. Var så sugen att ta på skridskorna och ta en tur. Men katastroftankarna hindrade mig. Tänk om isen brister och jag sjunker ned i det kalla vattnet. Kanske dras av strömmen in under isen och ut i älven och dör av kyla eller drunknar. Det faktum att ån är grund och att om isen brister är det mest troligt att vattnet är knädjupt hjälper inte för att komma ut på en tur. Men grannarna var ut och njöt. 
Jag har köpt broddar så förhoppningsvis blir det några promenader i alla fall, kanske till och med på isen. 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-01-16 | 09:34:16

    Jag har oxå varit extremt sugen på att åka skridskor i Ullviksviken. Har till och med köpt isdubbar. Jag kommer så väl i håg när vi åkte nedanför fiskekrocken. Vilken frihetskänsla!

Kommentera inlägget här: