farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Örterna hur gick det med dem?

Kategori: Trädgård

Har insett att jag är dålig på att följa upp mina egna inlägg t.ex om hur det gick för örterna, vilka trivdes och vilka försvann?

Thaibasilika såg jag inte till alls och jag köpte ingen ny.
Koriandern hade självsått sig och dök upp lite varstans i min ”örtagård”.
Myntan dog så jag köpte en ny, men chokladmyntan kämpade på och en liten växt, ca 5-7 cm finns kvar av den. Hoppas den klarar vintern.
Oreganon trivdes bra och blommade vackert.
Persiljan kom aldrig riktigt igång.
Dillen tycker sniglarna om så den hann jag inte med å skörda.
Basilikan lös också med sin frånvaro.
Gräslöken frodades kraftigt hela sommaren.
Rosmarinen torkade ut och dog. 
 
(Bilden är från 2015 då örterna överlevde bättre i min örtagård 😊)
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: