farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

En förändring måste ske

Kategori: Allmänt

 Sedan vårvintern (2018) har vi insett att vi måste göra en förändring och det innan vintern kommer igen. Vi bor så naturskönt, det är en lisa för själen att se den underbara naturen utanför vårt fönster. Men tyvärr så gör min sjukdom att jag sällan kan vara ute och njuta av det vackra eftersom jag är så ljudkänslig. Vi bor nära flygplatsen och både järnväg och motorväg hörs väl när man är utomhus. Dessutom går vägen strax utanför vårt sovrum och sommartid är det rätt mycket trafik här på udden och holmen. 
 
En annan orsak är att denna lilla underbara stuga vi hyr blir för kall för mig under vinterns kallaste månader. Eftersom jag i stort sett är bunden till hemmet blir komforten viktig. Dessutom försämras jag av kylan. 
 
Så i sommar har vi tittat på hus, 6 visningar har vi varit på med början i maj och den sista i september. Vi har haft specifika krav på boendet och det har inte varit lätt att hitta ett som fyller dem. Den stuga vi nu köpt tror vi kommer bli bra eftersom det fyller kraven.
 
Nu i november har vi flyttat och vi trivs, men som ni förstår tar det på krafterna och det kommer ta lite tid innan vi är på banan igen. Men jag ser verkligen fram emot att möta våren här på berget. 
 
Bilden är tagen längst ner i hörnet av tomten och visar stugan med inglasad altan och gäststugan med förråd till höger i bild. 
 
 

KOMMENTARER:

  • blommaiasfalt.blogg.se säger:
    2018-12-30 | 14:02:25
    Bloggadress: http://blommaiasfalt.blogg.se/

    Så modigt oc klartänkt av er att anpassa boendet, även om de är logiskt så är de en stor prosses att ta tag i. Nya stugan ser fantastisk ut, där kommer ni aldeles säkert att trivas. Glad för din skull!💓 Varm kram Lisali🤗

  • Anonym säger:
    2019-01-02 | 10:01:46

    Underbar altan!/many<3

Kommentera inlägget här: