farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Positivt tänkande?

Kategori: Tankar och funderingar

Är inne i en down-period just nu, men försöker tänka positivt. Så vad är vinsten? Tja, säkert något som jag inte ser just nu. 
Grejen är den att jag uppskattar solljuset, värmen från solen, droppanet från taken, de fläckar av gräs som tinat fram, fågelsången, allt som händer nu som visar att våren kommit och sommaren är på väg! Äntligen!
Men det som är tungt med allt detta är längtan efter att göra saker och ting. Roliga saker, men där orken och kraften till det inte finns. 
Vi har planer, ett bröllop, sommargäster, musikal, utlandsresa m.m. planerat under året som jag kan se fram emot. Men jag tycker mest det känns jobbigt att tänka på de sakerna just nu. Hur ska jag orka med? Bara att orka planera för dem känns jobbigt. 
Jag älskar musikaler! Jag älskar att ha människor omkring mig! Jag älskar sol och värme!
Jag känner frustration när andra säger att man behöver ha något att se fram emot, som om det skulle ta bort denna utmattande trötthet. 
Mitt problem är att jag vill göra massor med saker, men kroppen är så slut att den bara vill ligga kvar i sängen under täcket i mörkret och tystnaden. Det är deprimerande! 
Hur balanserar man detta? Tja, inte vet jag. Men jag lever på hoppet om att en dag bli friskare än i ungdomen och leva i en värld där ingen kommer säga "jag är sjuk" 😀
Kommentera inlägget här: