farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

När man vill fly...

Kategori: ME/CFS

...från sin egen kropp, vad gör man då?
Sen 12 juli har jag brottats med en envis urinvägsinfektion. Jag använde naturläkemedel som alltid hjälpt mig förut, men den här gången hjälpte det inte fullt ut. Så till sist, efter en månads problem, var jag tvungen äta antibiotika. Eftersom jag har ME så är det verkligen en sista utväg då mitt immunförsvar är så dåligt fungerande och antibiotika inte bara är av godo.
Precis samma dag jag började ta antibiotikan blev jag förkyld, ont i halsen, slemhosta och feber.

Allt det här gör att jag har svårt att tycka om min kropp. Jag är så trött på att den motarbetar mig! Jag är också så trött på att försöka se det positiva i min situation! Ibland vill jag bara dö! Med betoning på i b l a n d!!
Oftast njuter jag ändå av livet trots begränsningar. Jag är så tacksam över hoppet om en ny värld där allt kommer bli som det var tänkt när Gud skapade människan och jorden. Då ska jag göra allt det jag inte kan nu och mer därtill för då är jag fri denna sjukdom och inte begränsad av den.
 

KOMMENTARER:

  • AM säger:
    2017-08-31 | 15:40:15

    Styrkekramar 💙💙

    Svar: Tack! Kramar tillbaks 🤗
    Farfars toppsnäcka

  • Linda%20T säger:
    2017-09-21 | 13:24:37

    Fina du! 💕 "Bara en liten tid till...."

    Svar: Ja, längtar... 💙
    Farfars toppsnäcka

Kommentera inlägget här: