farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Kvinnorna i mitt liv - farmor

Kategori: Minnen

Jag kommer ihåg min farmor som huslig. När jag var hos farmor och farfar om somrarna så cyklade hon ner på samhället och handlade. Hon jobbade som hemsamarit som det hette då. Jag kommer ihåg att jag en gång fick följa med henne till den hon hjälpte.
 
Min farmor bakade så goda sockerkakor och hennes mazarinkaka var underbar!! 
 
Hennes fläskkotletter och köttbullar var också himmelskt goda. Vi, mina syskon och jag, kunde längta till farmor bara för att få äta hennes goda mat. Vi åt på finporslinet och drack ur finglasen. Hennes bestick hade guldinfattningar, allting kändes så speciellt med dem.
 
Eftersom vi inte bodde i samma stad så blev det alltid lite speciellt när de kom till oss eller vi åkte upp till dem.
 
Jag kommer ihåg hur hon satt vid köksbordet och målade naglarna. Ibland löste hon korsord.
 
Hon var väldigt snäll och lugn min farmor. Jag kan inte komma ihåg att hon någonsin höjde rösten eller blev irriterad på oss "ungar" även om vi ibland måste varit tålamodsprövande. 
 
Vilka är dina minnen av farmor?

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-01-22 | 14:03:15

    Har aldrig träffat min farmor, mamma var i 6:e månaden när farmor gick bort.:(

    Svar: Så sorgligt ❤
    Farfars toppsnäcka

  • Anonym säger:
    2017-01-22 | 14:03:39

    Hälsn Many

Kommentera inlägget här: