farfarstoppsncka.blogg.se

~ tankar, minnen, känslor och reflektioner~trädgård och husdjur~ME CFS den kroniska sjukdomen jag lever med

Nu ska vi testa nåt nytt

Kategori: Trädgård

 Jag tog frökapslar från penséerna i höstas och har nu planterat dem för å se om jag kan driva upp egna 😁 
Oftast klarar jag inte av att fröså inne för att plantera ut sen 😬 men varje vår så försöker jag i alla fall. Krassen jag sådde för nåt år sedan, blev det inget av. Inte heller basilikan, timjan, dillen m.m. Men nu har jag i alla fall inte betalat för fröna! 
 
Men även här lever jag på hoppet. Om man inte försöker kan det inte heller bli något, därför blev jag så glad när jag idag konstaterade att nånting i alla fall börjat komma upp i krukorna 🌱 (vilket det oftast gör) 
 
Så nu ska jag försöka att kultivera dessa små sköra ting, utan att döda dem under tiden. Önskar bara att de inte var så små och rangliga, men ska göra vad jag kan för dem 😊
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-02-19 | 09:11:34

    Så roligt😁Förr sådde jag mycket, en del klara sig men annat dog. Min morfar lärde mig att när jag skulle plantera om de små så skulle hela lilla plantans långa hals planteras ner i jorden, bara delen med bladen skall vara ovanför jordytan. Då försvinner det rangliga😊 Lycka till! Kram Lisa

    Svar: Tack för tipset 👍 Ska testa det 😊 Kram 💗
    Farfars toppsnäcka

Kommentera inlägget här: